konferencja biznesowa

Jak zorganizować konferencję?

W Polsce co roku odbywają się setki konferencji. Każda branża ma przynajmniej kilka takich wydarzeń w roku. Zanim jednak konferencja dojdzie do skutku, poprzedza ją wiele przygotowań.

Uczestnicy konferencji

Jeśli planujemy organizację konferencji, zacząć należy od określenia profilu uczestników. Musimy dokładnie wiedzieć, dla kogo ona jest organizowana. Jeśli jest to konferencja biznesowa należy wiedzieć, czy jej uczestnikami będą pracownicy niższego szczebla czy być może kierownicy i dyrektorzy.

Harmonogram i budżet

Kolejnym elementem jest określenie budżetu oraz harmonogramu przygotować. Budżet jest tu niezwykle ważny. Wiedza jaka kwotą dysponujemy bezpośrednio wypłynie na organizację. Natomiast harmonogram pozwoli nam na systematyczną kontrolę, czy wszystko w przygotowaniach przebiega zgodnie z planem.

Lokalizacja i termin

Nad tym dwoma elementami zastanowić trzeba się szczególnie. Wiele branż działa sezonowo, a zatem będą takie terminy, w których lepiej konferencji nie organizować. Jeśli chodzi o lokalizację, musi być ona uniwersalna, zwłaszcza jeśli jest to konferencja ogólnopolska. Wszyscy uczestnicy muszą mieć łatwy dojazd na miejsce.

Prelegenci

To oni przyciągają uczestników na wszystkie konferencje. Dlatego zadbać należy o to, aby były to osoby ciekawe, cieszące się autorytetem w swoim środowisku.

Organizatorzy konferencji często zapominają o jeden ważnej rzeczy. A mianowicie o informacji zwrotnej. Zawsze warto już po konferencji zapytać jej uczestników o opinię.

Więcej informacji znajdziecie pod adresem www.