Wzmocnić odporność na jesień

Wielu z nas szuka nowych sposobów na coraz to lepsze wzmocnienie odporności w okresie jesienno-zimowym. Oto niektóre z nich:

 

  1. Odpowiednia suplementacja.

Witamina C, rutinoscorbin, immunotrofina, tran mollers dla dorosłych, to tylko kilka preparatów, które można znaleźć w każdej aptece. Należy pamiętać, że nie wszystkim pomoże witamina C, bo każdy z nas ma różny poziom witamin w organizmie i dla niektórych dobry może być np. magnez.

 

  1. Aktywność.

W zdrowym ciele zdrowy duch, więc nie zapominajmy o tym, że podczas ćwiczeń nasze ciało się wzmacnia. Nie należy też lekceważyć dobroczynnego wpływu spaceru w słoneczny dzień – dostarczy nam to tyle witaminy D3, co jedna porcja tranu dla dorosłych.

 

  1. Odpowiednia temperatura.

Każdy pewnie pamięta babcine przestrogi o ubieraniu szalika i czapki. Ale należy też mieć na uwadze to, że wyziębienie organizmu może być równie groźne jak przegrzanie go. To samo dotyczy temperatury i wilgotności powietrza w domu. Szczególnie w miejscu, w którym śpimy nie powinno być zbyt gorąco i sucho – są to idealne warunki dla rozwoju drobnoustrojów i wirusów.

 

  1. Dieta.

Nie zapominajmy, że wszystko, co możemy dostać w aptece już leży w naszej lodówce. Kluczem do zdrowia jest odpowiednio zbilansowana dieta bogata w witaminy i składniki mineralne wzmacniające naszą odporność.